۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد؛

لزوم بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی

لزوم بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی

کرج- رئیس قوه قضاییه با تاکید بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی گفت: اقدامات دادگستری البرز در ایجاد شوراهای حل اختلاف اصناف و رسانه‌ها، قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای عصر پنجشنبه در جمع کارکنان دادگستری و قضات استان البرز با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید از لحظه لحظه‌های این ماه استفاده کرد، چراکه رمضان بهترین ماه و یک آیه قرآن یک ختم قرآن است.

وی بیان کرد: طاعات و عبادات در این ماه اجر مضاعف دارد و بر نماز واجب شما اجر مضاعف می‌دهند و انسان باید در این ماه از معاصی و گناهان اجتناب کند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: کمک به دیگران باید در این ماه مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و در این ماه احسان آخر و پاداش مضاعف‌تری دارد.

وی خاطرنشان کرد: تشکر از همه همکاران قضائی در استان البرز که در شرایط سخت و محدودیت کار انجام می‌دهند و از همه شما عذرخواهی می‌کنم که نمی‌توانم به شما خدمت کنم و از خداوند متعال درخواست می‌کنم که پاداش و اجر آن را به شما عطا کند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: دادگستری استان البرز با کمک دیگر دستگاه‌ها مسائل خاص استان را احصا کرده و با همکاری برخی از مسئولان بر مشکلات و حل آن متمرکز شدید و در این راه تلاش کردید.

مهاجرت و حاشیه نشینی در البرز زیاد است

وی با بیان اینکه استاندار البرز نیز همکاری بسیار خوبی با دادگستری استان البرز دارد، ادامه داد: مهاجرت، حاشیه نشینی و تراکم ترافیک در استان البرز زیاد است و مهاجرین استان البرز از اقوام مختلف هستند.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: از ظرفیت مردم برای صلح و سازش و کم کردن پرونده‌های ورودی در استان البرز باید استفاده شود.

وی متذکر شد: بدون شک مشکلاتی برای شما وجود دارد اما این مشکلات نباید خدشه‌ای به روند خدمت به مردم برساند، چراکه مردم آنها مستحق خدمت بی‌منت هستند.

محسنی اژه‌ای بر رفع مشکلات استان با اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان، تقدیر به عمل آورد و بر استمرار و تقویت این اقدامات و ابتکارات تاکید کرد.

رئیس عدلیه در همین راستا ضمن تشریح برخی مسائل و مشکلات استان البرز از جمله حاشیه‌نشینی و تراکم جمعیت، مشخصاً به کاهش آمار سرقت در این استان در نتیجه تدابیر دادگستری و ایجاد قرارگاه‌های مقابله با سرقت و جرایم خاص اشاره کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین به اقدامات دادگستری استان البرز در مقابله با متعدیان به منابع طبیعی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها در این استان در نتیجه ایجاد قرارگاه صیانت از بیت‌المال، اشاره کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ناکام ماندن دشمنان در اغتشاشات اخیر، از تلاش قابل تقدیری که مسئولان دادگستری البرز در تعامل با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان برای حفظ و ارتقا امنیت و آرامش مردم انجام داده‌اند، تقدیر به عمل آورد و به روح همه شهدای استان به ویژه شهید مدافع امنیت «روح‌الله عجمیان» درود فرستاد.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی گفت: اقدامات دادگستری البرز در ایجاد شوراهای حل اختلاف اصناف و رسانه‌ها، قابل تقدیر است؛ تاکید ما آن است که از ظرفیت‌های مردمی، نه تنها برای صلح و سازش بلکه برای کم کردن ورودی پرونده‌های قضائی بهره گرفته شود.

محسنی اژه‌ای همچنین بر مقوله تکریم ارباب رجوع و حُسن برخورد با مراجعان به دستگاه قضائی تاکید کرد و به مسئولان قضائی استان البرز دستور داد در راستای به موقع اجرا شدن احکام قطعی قضائی و کاهش ورودی پرونده‌ها، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه پیرامون رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها و سواحل، طی ۱۴ ماه گذشته ۸ کلیومتر از بستر و حریم رودخانه کرج آزادسازی شده و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این اراضی قلع و قمع شدند.

وی با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ اسناد مالکیت حدنگاری برای ۲۵ هزار قطعه از زمین‌های کشاورزی استان البرز صادر شد، عنوان کرد: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان استان البرز در سال گذشته ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.

همچنین در این مراسم، نمایندگان قضات، کارکنان اداری، سازمان‌های تابعه و شوراهای حل اختلاف استان البرز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

کد خبر 5748324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha